Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

Κοτόπουλο με φασολάκια

Φασολάκια φρέσκα με κοτόπουλο σουπερ γεύση και φρεσκια ντοματα σερβορισμενα σε πιατο με όμορφη ασπρομαυρη μπορντουρα

 4 φιλέτα μπούτι κοτόπουλου,600 γραμμάρια φασολάκια (εγω έχω βάλει ανάμικτα αναρριχόμενα με μαυρομάτικα),μισό ματσάκι μαϊντανό,3 ώριμες ντομάτες,ενα κρεμμύδι μεγάλο,2 σκελίδες σκόρδο,αλάτι , ένα κουταλάκι τσαγιού κοφτό ζάχαρη,πιπέρι κόκκινο και μαύρο,ελαιόλαδο,νερό.
 Καθαρίζετε και πλένετε τα φασολάκια.
Πλένετε τις ντομάτες και καθαρίζετε τις σκελίδες το σκόρδο.
 Κόβετε  το κρεμμύδι ,το μαϊντανό  και τα βάζετε μαζί με το κοτόπουλο,το λάδι,το κόκκινο και και μαύρο πιπέρι να τσιγαριστεί στην κατσαρόλα.
Μόλις μαραθούν λίγο ρίχνετε τα φασολάκια τη ντομάτα και τη ζάχαρη .

 Τα αφήνετε να πάρουν μια δυο βράσεις και ρίχνετε το νερό ,ίσα να σκεπάσει τα φασολάκια.
Τα βράζετε μέχρι να σωθεί το νερό και να μαλακώσουν τα φασολάκια και το κρέας σε σχετικά σιγανή φωτια.
Αν χρειαστεί ισως βάλετε άλλο λίγο νερό.
Το συνοδεύετε με τυρί φέτα  και ότι σαλάτα θέλετε εσείς.

Όπως καταλάβατε τα φασολάκια είναι απο τον κήπο και ήθελα να σας δειξω και το φυτό...τα αγγουράκια πάλι δεν έχουν καμμία σχέση με τη συνταγή αλλά ήταν συγκομιδή της ίδιας μέρας και είπα να τα βάλω δίπλα να τους κάνουν παρέα στη φωτογραφιση...
                    ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Πατατοκολοκυθοκεφτέδες


 4 κολοκυθάκια μεγαλούτσικα,4 πατάτες,2 κρεμμύδια,από μισό ματσάκι άνηθο,μαϊντανό και δυόσμο,3 αυγά,1 κούπα φρυγανιά τριμμένη,αλάτι ,πιπέρι,κύμινο,100 γραμμάρια κεφαλοτύρι τριμμένο και 100 γραμμάρια φέτα.
1 ποτηράκι μικρο ελαιόλαδο.
 Καθαρίζετε και βράζετε τα κολοκυθάκια και τις πατάτες αφού τα έχετε κόψει πρώτα σε κομμάτια.
Κόβετε σε μπλεντεράκι τα κρεμμύδια ψιλά.
Πλένετε και κόβετε και τα αρωματικά χόρτα.
 Βάζετε σε μια λεκάνη τις πατάτες και τα κολοκύθια τα οποία έχετε αφήσει στο σουρωτήρι αρκετή ώρα  για να στεγνώσουν από τα υγρά τους.
Ρίχνετε όλα τα υπόλοιπα υλικά.
Τη φέτα την σπάτε σε μικρά κομμάτια.
 Τα ζυμώνετε όλα καλά και αφήνετε το μείγμα στο ψυγείο για καμιά ώρα να σφίξει.
 Στρώνετε ένα αντικολλητικό χαρτί σε ένα ταψί
και πλάθετε κεφτέδες από το μείγμα.
 Η τους βάζετε σε αντικολλητικό ταψί με λίγο λάδι στο φούρνο να ψηθούν.
Έτσι δεν τραβάνε λάδια και είναι πιο υγιεινοί.
 Τους ψήνετε στον αέρα στους 200 βαθμούς Κελσίου μέχρι να ροδοκοκκινίσουν.
Σερβίρονται ζεστοί η κρύοι με τζατζίκι.
                                                               ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!
                                     

Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

Τσουρεκάκια με σταφίδες και κράνμπερις


 200 γραμμάρια φρέσκο βούτυρο, μισό φλυτζανάκι καλαμποκέλαιο 2,5 φλυτζάνια τσαγιού ζάχαρη,4 βανίλιες,5 αυγά,2 φακελάκια ξερή μαγιά,1 φλιτζάνι τσαγιού σταφίδες ξανθές ανακατεμένες με κράνμπερυς,1,5 φλιτζάνι τσαγιού γάλα.
 Λιώνετε το βούτυρο,βάζετε και το καλαμποκέλαιο και ρίχνετε λίγη ,λίγη τη ζάχαρη.
Ρίχνετε τα αυγά και συνεχίζετε το χτύπημα.
Ρίχνετε και τις βανίλλιες.
 Λιώνετε τη μαγιά μέσα στο χλιαρό γάλα
 Τη ρίχνετε στο μείγμα αυγών ζάχαρης και ρίχνετε και όσο αλεύρι σηκώσει για να γίνει μια ζύμη ελαστική και να μην κολλάει στα χέρια(κρατάτε λίγο από το βούτυρο και βρέχετε τα χέρια σας για το ζύμωμα για να μην κολλάει η ζύμη)
 Τη σκεπάζετε με μια πλαστική σακούλα και τη βάζετε σε μέρος χλιαρό για να ανεβεί(ανάψτε το φούρνο της κουζίνας στον αέρα στους 40 βαθμούς Κελσίου,φουσκώνει αρκετά γρήγορα μ αυτό τον τρόπο)
 Πλένετε τα κράνμπερις και τις σταφίδες και τα βουτάτε στο αλεύρι.
 Αφού έχει περίπου διπλασιαστεί η ζύμη ,ρίχνετε τις σταφίδες και τα κράνμπερις και την ξανά ζυμώνετε.
 Τη ζυμώνετε αρκετά για να πάνε παντού και να μοιραστούν στο ζυμάρι οι σταφίδες και τα κράνμπερις
 Κόβετε κομμάτια ζύμης και πλάθετε λουρίδες
 Φτιάχνετε διάφορα σχήματα σαλιγκαράκια,πλεξίδες,κ .α
 Τα βάζετε σε μέρος χλιαρό να φουσκώσουν
Αφού τα δείτε να φουσκώνουν τα αλείφετε με αυγό και ρίχνετε πάνω σουσάμι
 Τα ψήνετε στον αέρα στους 180 βαθμούς περίπου 20 λεπτά η και λιγότερο,εξαρτάται από το φούρνο.
 Τρώγονται σκέτα,αλλά και με μαρμελάδα η μερέντα,και συνοδεύουν τα καφεδάκια σας η το τσάι σας.
                                        ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!!!!!!!!!

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Σουπιές με πατάτες


 1 κιλό σουπιές κατεψυγμένες και καθαρισμένες(αν βρείτε φρέσκιες ακόμη καλύτερα),1 κιλό πατατάτες,2 σκελίδες σκόρδο,μαιντανό και άνηθο απο μισό ματσάκι,2 ωριμες μέτριες ντομάτες,πιπέρι μαύρο και κόκκινο,κρασί άσπρο,κόλιανδρο,1 κοκινη πιπεριά,αλάτι ,ελαιόλαδο ενα μικρό ποτήρι,νερό.
 Πλένετε καλά τις σουπιές ,ψιλοκόβετε το μαϊντανό και τον άνηθο,την πιπεριά,και το σκόρδο ,ρίχνετε και το κόκκινο και μαύρο πιπέρι και το αλάτι μαζί με το λάδι σε μια κατσαρόλα.
Τα αφήνετε να βράσουν μέχρι να φύγουν όλα τα υγρά σε χαμηλή φωτιά.
Τα σβήνετε με το κρασί και τα αφήνετε να πάρουν μια βράση ακόμη.
 Καθαρίζετε και κόβετε τις πατάτες σε κομμάτια μέτρια.
Κόβετε και τις ντομάτες σε φέτες.
Τις ρίχνετε στην κατσαρόλα και βάζετε και το νερό ίσα να σκεπαστούν τα υλικά που έχει μέσα.
Τα βράζετε μέχρι να μαλακώσουν και οι πατάτες και να φύγουν τα πολλά υγρά.

Τις σερβίρετε αν θέλετε με μία από τις δύο σαλάτες και κρασάκι άσπρο η ρετσίνα
                                       ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Λουκάνικα με χόρτα

Πικάντικο μεζεδάκι με χόρτα και λουκάνικο

 2 ματσάκια ραδίκια(εγώ τα ξέρω σαν Ιταλικά τα συγκεκριμένα) περίπου στα 700 γραμμάρια, 4 λουκάνικα χωριάτικα,1 ποτήρι άσπρο κρασί,αλάτι,κόκκινο πιπέρι,μπούκοβο,2 λεμόνια,λίγο λάδι.
 Πλένετε και βράζετε τα χόρτα  αλλά όχι πολύ,να κρατάνε λίγο.
 Καθαρίζετε από τη μεμβράνη τα λουκάνικα τα οποία είναι καλό να είναι λίγο πικάντικα και τα κόβετε σε ροδέλες.
 Βάζετε τα λουκάνικα σε ένα τηγάνι με πολύ λίγο λάδι να ψηθούν λίγο.
Τα σβήνετε με το κρασί και το λεμόνι και τα αφήνετε να πάρουν μερικές βράσεις.
Ρίχνετε και τα χόρτα  το αλάτι,το μπούκοβο και κόκκινο πιπέρι.
Τα βράζετε για 15 λεπτά περίπου σε χαμηλή φωτιά.



Αν δε θέλετε να είναι τόσο καυτερό παραλείπετε το μπούκοβο η παίρνετε λουκάνικα που να μην είναι τόσο πικάντικα.
      Είναι ένα πολύ νόστιμο μεζεδάκι για κρασί  και ούζο.                
                                                   ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!!

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Τζιγεροσαρμάς Θρακιώτικος

Παραδοσιακό Θρακιώτικο γιορτινό φαγητό του Πάσχα με εντόσθια και ρύζι ,μπολικα μυρωδικα και πολλη αγάπη
 1 Συκωταριά αρνίσια,2 σκέπες αρνίσιες(μπόλιες,μαντήλες ,η όπως αλλιώς τις ξέρετε)
1 κρεμμύδι ξερό,6-7 κρεμμυδάκια φρέσκα,μισό κιλό ρύζι Καρολίνα,
μισό ματσάκι άνηθο, 1 ματσάκι δυόσμο,ελαιόλαδο
συκωτάκια τσιγαρισμένα με κρεμμύδια1 μικρο ποτήρι του κρασιού,αλάτι κόκκινο και
μαύρο πιπέρι,ρίγανη,λίγο άσπρο κρασί,
μια κουταλιά πελτέ ντομάτας,νερό,1 αυγό.


Κόβετε, αφού την έχετε πλύνει πρώτα και και την έχετε αφήσει  σε σουρωτήρι να φύγουν τα πολλά υγρά της,τη συκωταριά σε κομμάτια όχι πολύ μικρά,το πνευμόνι αν θέλετε δεν το βάζετε όλο,
Κόβετε το ξερό κρεμμύδι ,βάζετε το αλάτι τα πιπεριά και τη ρίγανη και τα τσιγαρίζετε αρκετά.
Τα σβήνετε με το κρασί και τα κατεβάζετε από τη φωτιά αφού φύγουν όλα τα υγρά τους.
ανηθος κρεμμυδακια μαιντανος
 Κόβετε τα φρέσκα κρεμμυδάκια  και όλα τα αρωματικά χόρτα
 Τις μπόλιες τις έχετε πλύνει και αυτές καλά και τις έχετε αφήσει αρκετή ώρα σε ξυδόνερο για να φύγει η μυρωδιά του  αρνιού.
 Πλένετε το ρύζι αφού το έχετε καθαρίσει πρώτα.
 Ρίχνετε το ελαιόλαδο και αφήνετε τα χορταρικά να μαραθούν αρκετά.
Ρίχνετε και τα εντόσθια και τα τσιγαρίζετε όλα μαζί.
Ρίχνετε και το ρύζι και τα ανακατευετε όλα καλά να ενσωματωθούν,ρίχνετε και τον πελτέ.
Ρίχνετε και μισό ποτήρι νερό και το βράζετε λίγο να φουσκώσει το ρύζι.
 Παίρνετε ένα σκεύος
 Κόβετε τη μπόλια κομμάτια,αφου την έχετε ξεπλύνει καλα να φύγει το ξύδι, κανονίζοντας το μέγεθος ανάλογα με το πόσες μερίδες θέλετε να κάνετε και με το μέγεθος του δοχείου.
 Βάζετε αρκετή από τη γέμιση μέσα .
 Και διπλώνετε τις τέσσερις άκρες να  να τη κλείσετε μέσα.
 Το γυρνάτε ανάποδα μέσα σε ένα ταψί και τα βάζετε στη σειρά.
Βάζετε και τις πατάτες που έχετε καθαρίσει και κόψει στη μέση ανάμεσα στα σαρμαδάκια.
Γίνονται πολύ νόστιμες και τραβάνε τα λίπη από το φαγητό.Χτυπάτε το αυγό και με ένα πινέλο αλείφετε ένα ένα τα σαρμαδάκια. Ρίχνετε λίγο ελαιόλαδο ακόμη,και αλάτι .
Βάζετε νερό λίγο πιο κάτω από το χείλος του ταψιού.

 Σκεπάζετε το ταψί με αλουμινόχαρτο και το βάζετε στο φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου στον αέρα.
Σε 40 περίπου λεπτά το ξεσκεπάζετε και δοκιμάζετε αν έχουν μαλακώσει οι πατάτες,ρίχνετε αν χρειάζεται και λίγο νεράκι ακόμη  και αφήνετε το ταψί ξεσκέπαστο για να πάρει χρώμα το φαγητό.
Το φαγητό αυτό είναι πολύ νόστιμο,το φτιάχνουμε εδώ στα μέρη μας το Πάσχα και συνοδεύεται από πράσινη σαλάτα και κρασί άσπρο,αλλά και όπως αλλιώς το προτιμάει ο καθένας.
  ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!!
Πάσχαλινό παραδοσιακό φαγητό Θράκης,τζιγεροσαρμάς

Πολτός πορτοκαλιού

1 κιλό φλούδες ποροκαλιών 1 κιλό ζάχαρη  2 βανίλλιες Νερό 3 φλυτζάνια. Μην πετάτε τα στημένα πορτοκάλια σας. Καλύτερα να είναι βιολογικά και...